ــــــــــــــــــرسانه جمعی وبلاگ نویسان دانش آموز استان فارس

به نام خدا
دوستان عزیزم سلام
این وبلاگ رو راه انداختیم برای دوستی
برای اتحاد
برای انتقال تجربیات و
برای کمک به رشد همدیگه
خلاصه بگم اینجا پاتوق
وبلاگ نویسان جوان و بسیجی استان فارس هست
به جمع ما خوش اومدید.
پیوندها
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح ولایت

این پیشنهادها بود و استقبال مسئول از این پیشنهاد های کذایی موجب شد تا پای ما به بسیج باز شود و باز هم رفتیم و از من خواستند تا پیشنهادها را کامل تر کنم و همچنین در انجام آن ها کمک کنم.

همیشه نوع نگاه به فعالیت ها و عرصه انقلاب باعث می شود که شما چگونه برخورد کنید، این که مثل خیلی ها به چشم یک دوره چند روزه که مفید است و هر سال یک سری آدم پیدا کنیم بفرستیم یک نگاه حداقلی یا این که به بچه ها بها دهیم و هر کس را مسئولیتی دهیم و کار تشکیلاتی و تربیتی ای که قبل از دوره، حین دوره و بعد از دوره می شود انجام داد چیست و به عبارتی این را محدود به خود کلاس ها طرح ولایت نکرد.

این نگاه حداکثری به فعالیت های دانش آموزی حوزه بسیج ما را فعال و پویا کرده بود. تمام دغدغه مان این بود که بچه ها کار گروهی و تشکیلاتی را در کنار برنامه های تربیتی فرا گیرند و کار تشکیلاتی و اخلاص، صبر، تواضع و... را در کار تشکیلاتی منسجم می دانستیم، لذا سعی کردیم به تعداد فکر کنم22 نفری که قرار بود به اردو بروند مسئولیت ایجاد کنیم، از مسئول اردو که دانش اموز انتخاب می شد تا ریز ترین مسئولیت ها.

به طور مثال مسئولیت های زیر را ایجاد کردیم:مسئول اردو، مدیرداخلی، مسئول بیدار کردن بچه ها، مسئول تبلیغات، مسئول نمایشگاه، مسئول حلقه ها، مسئول مسابقه خودمانی، مسئول نشریه، مسئول کتابخانه سیار، مسئول ورزش صبحگاهی، مسئول تدارکات، مسئول فرهنگی و....

مسئولیت دادن به افراد باعث بالا بردن میزان انگیزه برای ورود به فعالیت های اجتماعی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری، رشد شخصیت و ... بچه ها می شد. و این مسئولیت های جزئی در اردوها بچه ها را برای پذیرش مسئولیت های بعدی و سنگین تر در حوزه بسیج و مدارس آماده می کرد.

به هرحال وقتی بچه ها هرکدام مسئولیتی داشتند قبل از اردو واقعا تلاششان این بود که هر کس کارش را به خوبی در وقت معین شده به سرانجام برساند و مدیریت این کارها را برادر خوبم سید علیرضا داشت. که علی رغم  این که دانش آموزی هم سن ما بود اما مدیریت صحیحش همه را جذب کرده بود و همه علاقه مند به کارکردن بودند. بچه ها از اتمام امتحانات تا روز موعود برای رفتن کار می کردند و هر چند روز یکبار جلسات هماهنگی برگزار می گردید. هر چند که آن اردو با سفر خودم به مشهد تلاقی داشت و نتوانستم ان اردو را بروم و ببینم که نتیجه کار بچه ها در اردو چگونه می شود اما سفر من به مشهدم ماجرایی شیرین شد.

اما تمام اماره ها و نشانه ها حاکی از این بود که شهرستان ما، جریان طرح ولایت را در دست داشت و کارهای فرهنگی ما توانسته بود، برنامه های فرهنگی استان را تحت شعاع قرار دهد و مسئولین استانی بسیار متعجب از این هماهنگی کار تشکیلاتی شده بودند.

کار تشکیلاتی البته اصولی دارد که هر کس باید به میزانی از ان ها آگاهی هایی داشته باشد. اگر خواستید فایل هایی را در این  وبلاگ خواهم گذاشت که بیشتر با این اصول آشنا شوید.مثلا بحث اخلاق تشکیلاتی، برنامه ریزی فرهنگی، شیوه حل اختلاف و...

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۲
محمد دهقان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی