ــــــــــــــــــرسانه جمعی وبلاگ نویسان دانش آموز استان فارس

به نام خدا
دوستان عزیزم سلام
این وبلاگ رو راه انداختیم برای دوستی
برای اتحاد
برای انتقال تجربیات و
برای کمک به رشد همدیگه
خلاصه بگم اینجا پاتوق
وبلاگ نویسان جوان و بسیجی استان فارس هست
به جمع ما خوش اومدید.
پیوندها
آخرین نظرات
۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۵۵

ترنم یاس : امام خمینی و حجاب زن

دیدگاه امام خمینی (ره) پیرامون چگونگی ظهور و بروز خانمها در جامعه چه ‌بوده است‌؟

امام خمینی در سخنانی فرموده‌اند:

«از خیانتهای بزرگی که به ملت ما شد این بود که نیروی انسانی ما را از ما گرفتند... بانوان ما را ملعبه کردند؛ بانوان ما را مثل عروسک‌ها کردند. بانوان ما جنگ‌جو بودند، اینها خواستند ننگ‌جو باشند! و خدا نخواست. اینها اهانت به مقام زن کردند. اینها می‏‌خواستند زن را مثل شی، مثل یک چیز، مثل یک متاع به این دست و آن دست بگذرانند. اسلام زن را مثل مرد در همۀ شئون ـ در همه شئون ـ می‌خواهد، همان‌طوری که مرد در همه شئون دخالت دارد زن هم دخالت دارد. همان طوری که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید ملعبۀ دست جوانهای هرزه بشوند.زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بَزَک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. زنها باید انسان باشند؛ باید با تقوا باشند. زنها مقام کرامت دارند. زنها اختیار دارند؛ همان طوری که مردها اختیار دارند. خداوند شما را با کرامت خلق کرده است، آزاد خلق کرده است. خداوند همان طوری که قوانینی برای محدودیت مردها در حدود اینکه فساد بر آنها راه نیابد دارد، در زنها هم دارد. همه برای صلاح شماست. همۀ قوانین اسلامی برای صلاح جامعه است. آنها که زنها را می‏‌خواهند ملعبۀ مردان و ملعبۀ جوانهای فاسد قرار بدهند، خیانتکارند. زنها نباید گول بخورند؛ زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک کرده بیرون برود با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسک بازی است نه زن. زن باید شجاع باشد؛ زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدم‏ساز است؛ زن مربی انسان است.»

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی‌، الزام به حجاب بانوان در اداره‌ها و سطح کشور را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی نظام قرار دادند و ذره‌ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند، چرا که بی‌حجابی و بی بندوباری را به حق ترفند استعمار برای تخدیر و به نابودی کشیدن نسل کشورها می‌دانستند. بنابر‌این از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی‌حجابی نهیب زدند:

«الان وزارتخانه‏‌ها- این را می‌گویم که به دولت برسد، آنطورى که براى من نقل می‌کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‌هاى اسلامى نباید زن‌هاى (بى حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.»

پی نوشت ها:

(صحیفه نور ج‏6 329)

ترنم یاس(http://taranome-yas.blogfa.com/)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۸
محمد دهقان

نظرات  (۱)

۲۹ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۳۶ فدایی سید علی
شما گفتین اکثر مطالبی که نمی زنین کپی پیست هستن !!ایا این مطالب همگی تولیدی هستن؟؟
پاسخ:
نگاه کنید ما مطالب تولیدی هم میزاریم اما واقعا تعداد وبلاگ ها و سایت ها زیاده و همه همفعال ما نمیرسیم همه آنها رو تو یروز پوشش بدیم و حتی سرویس بیان هم واسه ما در روز اجازه گذاشتن بیشتر از 20 پست رو نمیده  و چون بعضی از مطالب چند روز ازشون بگذره دیگه نمیزاریم اما سعی میکنیم مطالب شما رو هم بزاریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی